Κάθε συνειδητή ή ασυνείδητη βούλησή μας, αποβλέπει αποκλειστικά και μόνο στην ευχαρίστησή μας. Η βούλησή μας εκπορεύεται από 3 στάδια Υποκίνησης:
1ον
τις επιθυμίες μας, που περιλαμβάνουν τις ανάγκες, τους ανεκπλήρωτους πόθους και τα αδιάλειπτα κενά,
2ον
τα συναισθήματα μας, όπως αυτά του φόβου, της μοναξιάς, της αγάπης, του έρωτα... και
3ον
τα βασικά ένστικτά μας, δηλαδή τα ορμέμφυτα, το αναπαραγωγικό και την αυτοσυντήρηση.
Τι είναι αυτό που ελέγχει - προγραμματίζει τα στάδια της Υποκίνησης μας; Εδώ θα πρέπει να ανέβουμε στο επόμενο σκαλί της κλίμακας για να διαπιστώσουμε το ρόλο της Λογικής. Η Λογική λοιπόν, αποτελεί το δεσμοφύλακα που ελέγχει - προγραμματίζει τα στάδια Υποκίνησης. Όσο πιο ισχυρή είναι η Λογική, τόσο πιο ανίσχυρη είναι η Υποκίνηση και το ανάποδο. Ως εκ τούτου η λογική και η υποκίνηση είναι ποσά αντιστρόφως ανάλογα και αντιμαχόμενα.
Η διαπάλη της Λογικής με την Υποκίνηση εκφράζει την ύπαρξη της συναισθηματικής (EQ) και διανοητικής (IQ) νοημοσύνης μας.
Τα ποσά της EQ και IQ μπορεί να είναι διακριτά, αλλά συνάμα και συγκοινωνούντα, με άμεσο αποτέλεσμα το ένα να συμπληρώνει το άλλο.
Η IQ έχει κληρονομικά χαρακτηριστικά, αλλά αναπτύσσεται μέχρι μία ορισμένη ηλικία ανάλογα του περιβάλλοντος στο οποίο μεγαλώνουμε.
Η EQ αντίθετα, δεν έχει εξακριβωθεί πλήρως αν έχει κληρονομικά χαρακτηριστικά, και αναπτύσσεται συνεχώς μέχρι το τέλος της ζωής μας.
Λανθασμένα πολλοί πιστεύουν ότι η IQ καθορίζει και τις σχέσεις μας. Πόσοι από εμάς δεν έχουμε πει, ότι η διανοητική νοημοσύνη (IQ) του συντρόφου μας, αποτέλεσε τον πόλο έλξης; το ορθό όμως είναι, ότι η EQ έχει τον πρωταγωνιστικό ρόλο στις σχέσεις μας... η EQ μας φέρνει κοντά ή μας απομακρύνει.
Η EQ λοιπόν, αναφέρεται στην ικανότητα του ανθρώπου να αναγνωρίζει και να κατανοεί τα συναισθήματα τόσο τα δικά του όσο και των άλλων, να τα χειρίζεται αποτελεσματικά και να δημιουργεί διαρκώς κίνητρα για τον εαυτό του. Σύμφωνα με τον Dr. Goleman, ένα άτομο με μέτριο IQ και υψηλό EQ μπορεί να είναι περισσότερο πετυχημένο από ένα ευφυές άτομο αρκεί να καλλιεργήσει τη συναισθηματική του νοημοσύνη. Από τον ορισμό της συναισθηματικής νοημοσύνης αντιλαμβανόμαστε ότι κάθε άνθρωπος ουσιαστικά έχει την τάση να βελτιώνεται σε συμπεριφορά, σε αποφάσεις...
Κατά Goleman τα βασικά συναισθήματά μας διαχωρίζονται σε:
ΘΥΜΟ: εχθρότητα, οργή, πικρία, αγανάκτηση, απόγνωση, αναβρασμός, ενόχληση, εκνευρισμός, λύσσα, μίσος.
ΘΛΙΨΗ: λύπη, πίκρα, ακεφιά, κατήφεια, μελαγχολία, αυτό-λύπηση, μοναξιά, καημός, απελπισία, κατάθλιψη.
ΦΟΒΟ: άγχος, αναστάτωση, νευρικότητα, δέος, έγνοια, κατάπληξη, τρόμος, ανησυχία, φρίκη, τρομάρα, πανικός.
ΑΠΟΛΑΥΣΗ: ευτυχία, χαρά, ανακούφιση, ικανοποίηση, ευεξία, ευαρέσκεια, διασκέδαση, καμάρι, αισθητική απόλαυση, ενθουσιασμός, τέρψη, ηδονή, ευφορία, κέφι, έκσταση.
ΑΓΑΠΗ: αποδοχή φιλικότητα, εμπιστοσύνη, τρυφερότητα, ευγένεια, αφοσίωση, λατρεία, ταίριασμα, έρωτας.
ΕΚΠΛΗΞΗ: σοκ, κατάπληξη, θαυμασμός , απορία.
ΑΠΟΣΤΡΟΦΗ: περιφρόνηση, δυσφορία, απέχθεια, σιχασιά, φρίκη, αηδία.
ΤΡΟΠΗ: ενοχή, αμηχανία, απογοήτευση, τύψεις, ταπείνωση, εξευτελισμός, μετάνοια.
Γνωρίζουμε λοιπόν, ότι μπορούμε να καλλιεργήσουμε την EQ και να βελτιωθούμε. Υπάρχουν όμως τρόποι, που μπορούν άλλοι εκτός από εμάς να ελέγξουν, να χειραγωγήσουν, να κατευθύνουν την EQ μας; Αναντίρρητα στο ερώτημα αυτό υπάρχει σαφής απάντηση... ΝΑΙ, μπορούν και με πολλούς τρόπους. Παρακάτω θα δώσουμε 5 βασικούς τρόπους ανάπτυξης - ελέγχου και κατ' επέκταση χειραγώγησης της EQ:
1ον η Αυτογνωσία
Εδώ αναφερόμαστε στον βαθμό αυτοπειθαρχίας-αυτοελέγχου μας, στην αυτορύθμιση, την αξιοπιστία, την ευσυνειδησία και τον καινοτόμο τρόπο σκέψης μας. Καταλυτικός ο ρόλος της παιδείας εδώ, αφού μέσα από μία στείρα εκπαιδευτική διαδικασία ο μαθητής βγαίνει με μειωμένη ικανότητα αυτογνωσίας.
2ον η Αυτοεπίγνωση
Καθημερινά έχουμε εναλλαγή συναισθημάτων, που επηρεάζουν τον τρόπο με τον οποίο ένα άτομο θα αντιδράσει σε νέες καταστάσεις. Όσο το εν λόγω άτομο έχει την ικανότητα να αυτοαξιολογεί την ένταση των συναισθημάτων και να τα διευθετεί, τόσο ο βαθμός επίγνωσης του είναι υψηλός, η αυτοπεποίθησή του ισχυρή και ελέγχει επιτυχώς την EQ του. Καταλυτικός ο ρόλος της οικογενείας εδώ, αφού η αισθητή απουσία της από τον διαπαιδαγώγηση των παιδιών, διαμορφώνει χαρακτήρες με μειωμένη αυτοεπίγνωση. Ο καθημερινός αγώνας των γονέων για την εξασφάλιση των προς το ζην, δημιουργεί εντάσεις μέσα στο οικογενειακό περιβάλλον, και ευκολότερη έκρηξη συναισθημάτων.
3ον η Ενσυναίσθηση
Είναι η ικανότητα μας να κατανοήσουμε τους συνανθρώπους μας, να μπορούμε να αποκτούμε σαφή προσανατολισμό στις αποφάσεις μας σε σχέση με αυτούς και να διαχειριζόμαστε ορθά την διαφορετικότητα τους. Εδώ σημαντικό ρόλο παίζει η πληροφόρηση. Καθημερινά βομβαρδιζόμαστε από ψευδείς ειδήσεις, προβάλλονται τα επουσιώδη - οι εικόνες βίας - τα καταναλωτικά πρότυπα - η ατιμωρησία - τα τεχνητά αδιέξοδα, παραχαράσσεται η ιστορία, και άλλα πολλά, που ουσιαστικά μας στερούν την δυνατότητα να δούμε την πραγματική εικόνα των συνανθρώπων μας και των δρώμενων της κοινωνίας μας. Αναπτύσσεται καχυποψία στις σχέσεις μας και ως εκ τούτου το έλλειμμα εμπιστοσύνης δεν μας επιτρέπει να έρθουμε πιο κοντά και να κατανοήσουμε τον συνάνθρωπό μας.
4ον οι Κοινωνικές Δεξιότητες
Εδώ αναφερόμαστε σε μία σειρά δεξιοτήτων επιρροής, επικοινωνίας, ηγεσίας, και καταλυτικής δράσης αναφορικά με την αλλαγή στάσης, το χειρισμό διαφωνιών, την καλλιέργεια δεσμών, την συνεργατικότητα και το ομαδικό πνεύμα. Εδώ λοιπόν καταλυτικό ρόλο παίζει η συνολική στάση της κοινωνίας. Η στροφή της πλειοψηφίας των ανθρώπων στο εγώ, η υλιστική στάση ζωής που έχουμε διαμορφώσει από την σύγχρονη κοινωνία της πληροφόρησης μας, μας απομακρύνει και χαλαρώνει τους δεσμούς με τους συνανθρώπους μας.
5ον τα Κίνητρα Συμπεριφοράς
Είναι η τάση μας προς επίτευξη στόχων, η δέσμευση, η πρωτοβουλία και αισιοδοξία μας. Εδώ καθοριστικό ρόλο έχουν οι καπιταλιστικές οικονομίες που οριοθετούν με σαφή τρόπο τα Κίνητρα Συμπεριφοράς μας. Η συστημική αποξένωσή μας στις MEGAπόλεις, καθιερώνει κανιβαλικά πρότυπα μέσα στην νέου τύπου κοινωνική ζούγκλα. Οι στόχος μας είναι σαφής... άκρατος πλουτισμός. Ξεχνάμε την ευγενή άμιλλα, σκεφτόμαστε δολοπλόκα, λειτουργούμε εις βάρος του κοινωνικού συνόλου και κατ' επέκταση του ίδιου μας του εαυτού. Παραγνωρίζουμε ότι με αυτό τον τρόπο δημιουργούμε φτώχεια, δυστυχία, πολέμους... όταν δε, δεν επιτυγχάνουμε τους στόχους αυτούς η απαισιοδοξία μας κατακλύζει.
Και αφού αναλύσαμε επαρκώς, τί είναι η Συναισθηματική Νοημοσύνη (EQ), και πως μπορεί να χειραγωγηθεί, μπορούμε τώρα να την τοποθετήσουμε συνολικά στις σχέσεις μας. Η ψήφος στα κόμματα και η εν γένει στάση απέναντι στο πολιτικό σύστημα, είναι μία σχέση που αναπτύσσει ο πολίτης με τους πολιτικούς και καθορίζεται κατά βάση από την EQ. Οι πολιτικοί σκόπιμα, κάνοντας χρήση μία σειρά από σύγχρονα όπλα, έχουν καταφέρει να χειραγωγήσουν τόσο την Συναισθηματική όσο και την Διανοητική Νοημοσύνη μας.
ΠΩΣ;; Μα, από το πολύ απλό "πως φτιάχνουμε τα σχολικά κτήρια" (αργότερα θα αναρτήσω διπλωματική εργασία, από αριστούχο Έλληνα Αρχιτέκτονα Μηχανικό, για τα σχολικά κτήρια και την αντιπαιδαγωγική δόμησή τους), μέχρι το πιο σύνθετο πως μεταγγίζουμε την γνώση στον μαθητή. Από το πως επικοινωνούμε μέσω του διαδικτύου, έως το πως δεχόμαστε την δημαγωγική είδηση από Μαζικά Μέσα Εξαπάτησης. Από την παγίδευση στο όνειρο της επίπλαστης και δανεικής ευμάρειας, έως την τυφλή και άμετρη φορολόγηση των μικρών-μεσαίων εισοδημάτων. Από την χρήση βίας και των μέτρων καταστολής έως το επονομαζόμενο "δόγμα του σοκ" της Naiomi Klein. Μία υποσχεσιολογική πολιτική δράση, ένα εμπόριο ελπίδας από πολιτικούς απατεώνες, που απομύζησε ότι πιο δημιουργικό μπορούσε να έχει ο άνθρωπος, προς χάριν της μαζικής παραγωγής, της κερδοφορίας του κεφαλαίου και των "ολίγιστων".
Και πως να δημιουργήσεις ξανά, όταν ουσιαστικά είσαι φυλακισμένος στους τέσσερις τοίχους της οικίας σου, απέναντι από μια άψυχη οθόνη τηλεόρασης ή υπολογιστή να αναζητάς τρόπους διεξόδου των προβλημάτων σου; Και πως να αποδράσεις από την σύγχρονη φυλακή, όταν έφτασε μια έξοδος στο θέατρο, μια αγορά βιβλίου, μια παρακολούθηση σεμιναρίου, μια συμμετοχή σε αθλητική δραστηριότητα και ένα σωρό άλλα πράγματα να αποτελούν πολυτέλεια για τους νεόπτωχους Έλληνες; Τώρα μπορείτε να αντιληφθείτε, γιατί η ψήφος δεν είναι αντιπροσωπευτική της IQ; Τώρα μπορείτε να αντιληφθείτε το ρόλο της EQ και να δώσετε απάντηση, γιατί δεν αντιδρούμε όπως θα ήταν αναμενόμενο μετά από αυτόν τον Αρμαγεδδών και όσα έπονται;
Το διαχρονικό έγκλημα από την ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗ της Συναισθηματικής Νοημοσύνης, οφείλουμε να το εξιχνιάσουμε και να διορθώσουμε τα κακώς κείμενα. Δεν αρκεί απλώς να χαρακτηρίζουμε τους πολιτικούς αυτούς λαοπλάνους, δημαγωγούς, απατεώνες...
Άλλως, μας περιμένει ο αέναος κύκλος της ιστορίας μας... μια αιματηρή επανάσταση με θύματα τους επαναστάτες και θύτες τους εκάστοτε πολιτικούς απατεώνες που θα αποκαθιστούν την "Δημοκρατία" στη χώρα μας.
Θα τους αφήσουμε να μας εξαθλιώσουν τελείως, μέχρι να αποκτήσουμε κίνητρα, για να επαναστατήσουμε; Μας αξίζει το ίδιο ιστορικό τέλος;
Υστερόγραφο: "20 χρόνια μετά, ερευνώντας ο ιστορικός του μέλλοντος τα αίτια που οδήγησαν τον Έλληνα να σκλαβωθεί χωρίς να πέσει μια ντουφεκιά, η αρχαιολογική σκαπάνη πιθανόν να φωτίσει το σκελετό του Έλληνα, πάνω σ ένα φτηνό καναπεδάκι ΙΚΕΑ μπροστά σε μια σβηστή οθόνη ηλεκτρονικού υπολογιστή…"
ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ ΑΡΘΟ....ΠΟΣΕΣ ΦΟΡΕΣ ΕΧΩ ΑΚΟΥΣΕΙ ΤΗΝ ΦΡΑΣΗ (ΕΓΩ ΕΧΩ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΝΑ ΨΗΦΙΖΩ ΠΑΣΟΚ Η ΝΔ Η ΚΚΕ......)ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΑΣ ΔΕΣΜΟΣ ΙΣΩΣ ΣΥΝΗΘΕΙΑ ΔΕΝ ΞΕΡΩ ...ΜΕΡΙΚΕΣ ΦΟΡΕΣ ΝΙΩΘΩ ΟΤΙ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΤΗΝ ΣΤΟΚΧΟΛΜΗΣ...ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΣΕ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ Η ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ Η ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΑ ΑΙΧΜΑΛΩΣΙΑ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΣΤΟΝ ΑΙΧΜΑΛΩΤΟ ΝΑ ΕΞΙΚΙΩΘΕΙ ΜΕ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΑΔΙΚΗΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΑΡΧΗΣ.ΑΚΟΜΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΦΤΑΝΟΥΜΕ ΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΠΟΥ ΠΙΣΤΕΟΥΟΥΜΕ ΟΤΙ Η ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΗ..ΑΥΤΟ ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΧΕΙ ΠΑΘΕΙ Η ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ...
ΑπάντησηΔιαγραφή